22 April 2012

Gonna miss my KISASIANS.

Inilah sambungan entri lepas. Selama 6 hari 5 malam berada disana seumpama di syurga. Sungguh tenang aman damai. Cewahhhh. Bersedialah untuk entri paling panjang pada 2012. Pelajar Smks24(2) yg sekelas ialah Haizaaaaaa and sedorm ialah Marziah :)

Hari pertama, dah siap-siap kemas beg. Masa makan, masa dalam kereta otw ke sekolah, masa dalam bas otw ke KISAS. Benda ni bermain-main kt fikiranku. Adakah aku benar-benar akan ke sekolah yg disanjung tinggi, Sekolah Berprestasi Tinggi. sampai sana tak sampai sejam terus nak balik, takmauuu tinggal sana. Rindu dekat mama and family semua. Macam mana seminggu aku kat sana tak de mama? Kena hidup sendirian? Dgn rushing sgt. Makan malam terus pergi musollah solat maghrib and isyak then bla bla bla

Hari kedua, Isnin. Fuhhhhhh memang terkejut badan aku ni wehhhhh. Bangun pukul 5.30 kena tunggu orang mandi lagi, beratur nak mandi, gosok baju, nak siap-siap. Ya Allah penat sgt, tak terkata. Biarlah aku yg simpan. Yang heaven nyaa kat sana dewan ada aircond, berdiri lama mana pun mmg syokkk sgt. Macam biasa hari isnin perhimpunan rasmi. mengikut statistik sekolah aku, aku merasakan kemungkinan lepas ni tiada pemimpin lelaki lagi tapi andaian itu salah. Kat sana lelaki sgt berjati diri, berkeyakinan diri and bla bla. Dalam kelas pun asyik mengantuk jeee. Dalam hari tu aku cuma fikir rumahku syurgaku sajee, nak balik nak balik nak balik. Kat rumah dapat rehat, tgok tv, dengar lagu. kat sana takkkkk. Nak menangisss T_T

Hari keempat dah boleh biasa kan diri kat sana, bangun pukul 5.30, baju dah gosok awal-awal, cari bilik mandi yang tak busy, siap-siap wangi-wangi cantik-cantik, pergi dewan makan untuk sarapan, masuk kelas letak beg pergi dataran baca Asmaul Husna and Al-mathurat. Masuk kelas, belajar, masa tidur dlm kelas dikurangkan(Alhamdulillah), makan secukupnya waktu rehat sebab balik lambat pukul 2.50ptg, makan tghri, solat, siap-siap untuk prep 3.45 sampai 4.45, minum petang, solat, mandi,siap-siap, solat maghrib and isyak, tazkirah, 9 mlm pegi prep kat kelas sampai pukul 11 mlm, habis minum malam, baca Al-Mulk then tido. Tu tup tup dah nak masuk hari kelima. Ya Allah hari tu mmg terus terasa taknak balik, nak tinggal sana. Sayang nak tinggalkan sana Y_Y

Hari kelima and keenam agak sayu jeee, bila dah biasakan diri kat suasana kat sana tetiba dah nak balik dah. Menyampah betul. Taknak balik lahhhhh.

Benda paling best kat sini adalah ikatan persahabatan antara satu sama lain, aku sgt respect disana! Aku paling sayang hubungan keakraban kat sana tawwww. 

PERHATIAN! Minta maaf, entri tergantung sebab dah mengantuk sgt ni. 

Sila lah tengok gambar kenangan disana :)
















*ini aktiviti kegemaran kita kat sana, pantang 5 minit terus lentok* 


*Bersama sekolah SDAR, sekolah tu pun Sekolah Berprestasi Tinggi mcm KISAS jugak*








No comments: