02 November 2012


Hi kesayangan. Harini hari terakhir sekolah bersama junior-junior, para sahabat dan cikgu cikgu kesayangan. Hari last dapat bergurau, menangis, menggila bersama. Isnin depan dah exam, no more talk,laugh and else. Being serious in 22 days ika! Doakan aku weh, doakan. Nak tahu ke tidak? Nak bagitahu ke tidak? Nak ke? Nak? Nak ke? Mau pelempang ke penumbuk hahaha. Tadi ada mohon restu, oh myyy aku sangat lemah woiiii. Selalunya lelaki yg didahulukan tapi kali ni perempuan. Kelas aku pulak yang kedua, so taw taw lah mesti kat depan kan. Naik je pentas wa lek jee. First disambut dgn orang-orang Dun Batu Tiga bagi pensel box sebagai bekalan exam. Okay cool lagi. Cool lah, apadahal lah kan ika. Sampai je kat pengetua(mummy) mulut dah terkebil-kebil, badan dah mula gelisah, padahal tak sampai kat mummy lagi tu. Nampak je kawan aku peluk pengetua terus aku sebak terus macam air terjun. Dua tahun pengetua ajar kelas aku tanpa berasa putus asa dengan kiteorang weh, satu-satunya kelas dia ajar kelas aku. Dia pengetua terbaik, cikgu terbaik! Its second mummy. Masa kawan aku peluk dia, aku nampak dari wajah dia kekuatan dia kesayangan dia pada kiteorang. Weh sebak weh sebak, tapi mummy tak nanges pun. Mummy kuat! Sampai je terus menanges kat bahu mummy. Taknak lepaskan dia, dia kekuatan kami. Haaaaaaaaaaa so sad tawww. After that cikgu-cikgu lain, still dengan muka kemerahan and airmata non stop mengalir T_T Cari cari cikgu Naimah, Murniza, Mardiana takde pun kat situ. MasyaAllah, mana lah cikgu cikgu ni? Marah kat kiteorang ke? Taknak jumpa kiteorang ke? Tak suka kiteorang dah ke? Ya Allah, cari cari tak jumpa pun. Take time about half an hour baru jumpa minta maaf semua, senyuman kekuatan pun masih terukir di bibir mereka. Ya Allah... Ampunkan kami. Berkati dan rahmatilah nikmat yang kau berikan kepada kami. Permudahkan urusan kami. Hmmm lepas lepas tu salam-salam dengan kengkawan. Itu mungkin last jumpa, lepas ni belum tentu jumpa semua. Fikir kan kawan, dah lama aku takut hilang kawan-kawan yang baik macam yang aku ada sekarang. Lepas semua tu berakhir kiteorang kena tampal slip kat meja. Huihhhhhhh kali pertama jawab exam kat dewan. Masa UPSR,PSRA,PMR semua dalam kelas je. Ni boleh bantai kat dewan, duduk depan pulak tu. Seram tak seram lah weh. Selesai semua ada solat taubat dan solat hajat berjemaah. Syukur. Aku hanya tawakal . Last last, satu kelas mummy panggil pergi bilik dia, orang kat pejabat tu semua pelik ingat kiteorang buat hal dgn mummy. No man, mummy is the best kot. Mummy baru balik meeting dari Langkawi and one more thing yang paling baik nye mummy kami ni. Dia tak pernah lupa kami, see kami adalah anak dia. Dia belikan ole-ole, she give daim for everyone. Dulu pergi singapore bagi keychain, pergi terengganu bagi cekelat and yang ni pun dia bagi lagi. Katanya lepas spm dia nak buat makan-makan untuk kami kat rumah dia. MasyaAllah, Mulia sungguh hati pengetua kami. Alhamdulillah.


Hala tuju, masa depan . Inilah penentuannya!
Got this from Dun Batu Tiga . Thank you

Kesayangan leha kecik molek, muka masam sebab nak bergambar dgn aku je tapi tasha dengan yuyun masukk. Hihihi

 Alolololoooo tengok si manja ni, mana I tak sayang you. Always with me. Love youuuu
W/ pretty girlfriend. Always miss you. sempat lagi berapa hari nak spm boleh gelak sakan. Aigoooo. Good luck sayang.

For all SPM student, i wish uoll good luck, do your best. Jangan lupa Al-mathurat, zikir, selawat. Kalau masa tengah exam tu lupa baca bacaan sujud sahwi ( Subhanamanla yanamu wala yashu) , sujud sahwi kan kita guna bila kita tertinggal sesuatu rukun solat jadi itu sebagai pengganti. Mudah-mudahan bila kita lupa apayg kita dah belajar, ada sesuatu idea yg mengganti kita saat-saat tu. InsyaAllah segalanya dipermudahkan. Jazakallah~



p/s: Alat tulis tak beli lagi ni. Hmmm, mummy nak support gula-gula untuk pelajar spm masa jawan exam supaya tak bosan and tak tido. Terima kasih mummy. We love you!

No comments: