18 May 2013

Tamat perkhidmatan

Alhamdulillah tamat sudah perkhidmatan di Coolblog.
Aku rasa rezeki lah jugak, sbb orang lain habis spm terkontang kanting interview cari keje. Padahal berape bulan je pun.
Aku Alhamdulillah senang dapat.

Keje coolblog bestttt sbb dpt minum pelbagai rasa yg kita nak.
Lagipun keje menghadap customer , mmg kegemaran menghadap org sbb suka cenyummm gedik. Hakhakhak
Selama empat bulan setengah aku pernah kena marah empat kali dgn customer.
Tiga kali tu dlm hari yg sama. Sbar je laa kan. Awatnyaaa aku yg kena marah dgn customer? Sebabnya aku yg jaga kaunter, dorang order kat aku. Kira nk marah ke lepaskan gerak ke kat org dia order lah kan. Takkan tetiba nak marah staff yg blend ke kan.
Tapi biasa lah hidup mana ada yg indah, kekadang kena juga rasa perit.
Keje situ best sbb totally pink pink pink. Harihari nampak kaler pink.
Then hari hari wajib atleast satu gamboooo.
Paling best bila kita hafal order customer, dorang pun terus selesa dgn kita and tak payah beratur panjang.
My fav customer, wahhh giteww. Orea vanila extra pearl less sugar. Whahah first aku nampak abang order ni poyo gila, dtg coolblog sbok main ipad. Order dah lah panjang gila, panggil panggil tk dengor. Sekali tu aku panggil "abg ipad!" hahaha baru dengorrr. Muka dia ala ala giovanni tobing artis indon tu. sebiji! Dah lah tinggi. So aku gelarkan dia abg gio. huihhhhh siap ingat dia mesti dtg antara hari jumaat sabtu ahad. Hari weekdays dia penat keje agaknya. wajib kot setiap minggu datang. Kalau rindu lebih dia dtg lagi hari isnin. hihihi ;) Staff lain faham dah, kalau nampak dia dorang suruh aku amek order and buatkan order abg tu. Takpun nampak dia turun kete/motor je terus dah panggil "ika ika ika abg ika!" hahaha comel lah korang.
Next ada choc, volcane, milk tea. 
Ada customer ngadangada pun adeee.
Dtg dtg "Nak air strawbery yg awak suggest kan tu" Aduhhh mana igt, "milk shake ke? smoothies ke? yogurt ke?" "Alaaaa yg tuuu" "Yang mana bang?" "Alaaa nk yg tu jugak" "Yelah sy buat smoothies yee" Huhhhhhh dia expect aku igt order dia jugak kot. Sabau jee laa
Paling menyejukkan hati ada regular customer cilik, datang kedai je pastu ajak aku duduk tepi sofa tu. Siap kata kat makayah dia aku minat dia. hadoiiii.
Bos pulak kekadang belanja makannnn. 
Best and enjoy!
Masa last day keje kan, "abg gio" tu dtg, manja lain mcm pulak dia eh. mse tu aku tk amek order and tk buat pun. pastu nak amik straw kt kabinet luar, elok elok dia jarang sgt dduk . dia boleh duduk eh. borak borak. eiiii mengada! Jangan laaa nanti aku meroyannnnn :/
Last but not least, wahhh gtuuu. Yeahhh enjoy keje sini. 
Lagi lagi ada jantung hati Aisyah Najiha sorang ni :*



























































p/s: aku punya kan? sukahatiaku lah nak letak apa pun