26 December 2013

cerita aku

Assalamualaikum kekasih
Ye saya sah digelar mahasiswi
Biarpun ketinggalan sikit tapi tak mengapa

Hmmm, macam mane hidup berjauhan eh?
Macam mana weeeh, pandai pandai hidup laa
Alhamdulillah tak lah homesick, tapi kalau bukak cerita sedih tu mmg emosi aaa
Taklaa sampai tak boleh hidup, harihari nangis call mama. Tak tak sbb aku da bersedia nk berdikari.
Konon dulu rancang nak kawen, mase tu dah didik diri berdikari.
Konon kental sgt, choiiii hahaha. taklah, sbb skrg kn maju. bila bila je boleh whatsapp group family

Macam mana masa orientasi?
Aku okay je, hahaha
Masa orientasi duakali aku kena naik pentas depan mahasisa/mahasiswi semuaa
Maluuuu oh!
First aku kena panggil 3org dgn (peermentor) pm nik, kena dance spontan. Sebaikkkkkk aaa dia pasang lagu gwiyomi . Aku tahu lah jugak. Tapiiiiii masa tu, dalam 3 org tu aku sorg je yg menari gwiyomi. Apakkkkk malu. depan2 tu semua lah lelaki. Start from dat aku dikenali kat uitm "gwiyomi", mana mana jumpa je "ehhh,gwiyomi lah" . Deyhhhh malu daa
Second kena panggil dgn pm hanny, naik naik kena main game dgn pm pali pulak, game tu main berdpan2 pulak tu. Malunyaaaa.
Bila turun pentas tu aku idak la pandang semua nk senyum, aku tunduk laa.
Pastu ada yg ckp aku mcm sombong, sedih iolls.
Ahhh masa orientasi lah benda paling student tk suka, tp lepas habis orientasi semuanyaaa rindu
Makan kena laju, jalan kena laju, perbuatan serba serbi laju.
Kena pakai baju kurung, dgn kasut sukan dgn tudung putih je pulak tu.
Masa orientasi, roomate aku org utara. Pakat loghat utara laa. Even sekarang tukar bilik kiteorg still rapat. p mana mana sama sama ja.
Overall best aaa orientasi


Kawankawan okay ke?
okay belakoo. semua havoc havoc evendo bkn budak subang jaya hahaha
Bilik aku 3orang. Sorang budak puchong, so lagi ore kelate.
Tapi aku rapat dgn classmate aku, dia dduk selang satu bilik je dgn aku.
Memang rapat aaa, bukan setakat kawan biase biase je,
makan sama, tido pun kalau boleh sebantal sekatil, mandi je tak sebilik
Tudung/baju pun suka pakai warna yg sama.
Sekepala jugakk aaa.
Dia selalu protect aku even baru sebulan. Harap sampai habis diploma laa kiteorg saling protect


Kelas, kos semuaa?
Untuk kos aku kemasukkan kedua ni ada sekelas je.
Kelas aku ada 31orang, 2/3 ore kelate. Hnya satu pertiga je ganu, perak and selangor
Pehhh pandai la hidup kaa
Semuaaaa okay je.
Macam macam dorg ajar kecek kelate, rasa nasi kerabu d best kt sana, rasa kuih sana, aiskrem sana, bawak pegi mall, *ehemm* yg tunjuk jalan pegi pantai cahaya bulan

Benda paling aku takut adalah salah pilih kawan,
pada awalnya agak tersalah pilih jugak laa,
Dorang kaki jalan, sehari tak boleh dduk je dlm bilik, mesti nk kluar. Balik lewat malam.
Hujung minggu mesti nk outing.
Ahhh aku tak boleh la, dahlah family jauh.
Sumber kewangan nk cekup mana, dorang takpe lah. kaya kaya.
Lepas aku rapat dgn classmate aku, aku terjaga sikit.
Kalau dlu malam je keluar, padahal makan nasi bujang je pun.
Sekarang aku makan tghri, ptg tu makan untuk malam sekali.
Malam lepak bilik, lewat malam buat assignment.
Hujung minggu hri tido sedunia sbb abe abe mek mek klate balik rumah.
Bilaa sunyi tktau lah nk buat menda.


Cuma duduk di perantauan ni susah nk balik. Midterm bru bleh balik. itu pun pergi balik da rugi sehari.

Hmmmmm, cerita aku bosankan.
Sebabnya aku mmg membosankan,
sebab tu masih sendirian disini :)

Moga moga 2014 aku lebih positif, maju dan berjaya.

No comments: